Inițial nu am crezut că o să-mi placă, am avut ceva dubii la primele două capitole, dar povestea e construită gradual si m-a prins.

Despre ce e vorba? Păi, aș vrea să spun că e o poveste simplă, dar în spatele unui scenariu ușor hollywoodian, am depistat multă dramă de familie, neconcordanță între trăiri și gesturi afișate, politici sociale dure și așteptări neîndeplinite.

Povestea are la bază tragedia unei familii musulmane, reprezentativă pentru contextele în care tradiționalismul religios și cultural se izbește de modernismul contextual actual.

Deși sunt născuți și crescuți în spiritul occidental, cei trei frați – Isma, Aneeka și Parvaiz trăiesc cu rușinea de a fi avut un tată jihadist mort și o mamă care i-a abandonat în copilărie. Isma, sora cea mare este cea care a dus în spate povara cea mai mare și a fost nevoită să preia și rolul maternal în ceea ce privește cei doi frați gemeni mai mici.

Acceptată la Universitatea din Amherst din Londra, Isma lasă în urmă frații mai mici pe care simte că îi pierde cu fiecare zi ce trece. Aneeka are un stil propriu de a-și trăi viața, în ciuda religiei pe care o practică cu regularitate, în timp ce Parviz este ademenit de o grupare extremistă în Pakistan, unde se trezește în rolul de soldat jihadist, blocat într-o situație în care riscă să devină carne de tun.

Personajul care apare în viața surorilor este Eamonn Lone, fiul temutului ministru de interne Karamat Lone, parțial vinovat de executarea tatălui lor, recunoscut fiind pentru lipsa de toleranță în ceea ce privește manifestările musulmane.

Iubirea potolită și secretă a Ismei pentru Eamonn este cu ușurință întrecută de pasiunea și dezinvoltura Aneekăi care cucerește inima tânărului sperând ca astfel să își poată salva fratele din ghearele jihadiștilor.

Cât de important este trecutul și în ce măsură ești dispus să îți sacrifici viitorul pentru a-și salva familia?

Cât de naivă e iubirea în fața contextelor socio-politice și cum se poate termina o poveste în care fiecare personaj are trăiri contradictorii?

O carte intensă și dramatică, nu pentru povestea de dragoste derulată pe fundal, ci pentru barierele pe care societatea și religia le pune de sute de ani în calea acceptării și libertății.

Lasă un răspuns